lördag 22 maj 2010

Amazings dag

Glömde berätta om Amazings lilla äventyr igår. Vi brukar ha henne i koppel utanför balkongen, och några gånger har hon hoppat över utan koppel men då har hon hållt sig runtomkring här och under vår balkong. Detta gjorde hon även igår då, hoppade över utan koppel och till en början höll hon sig häromkring, men efter ett tag märkte vi att hon var borta.. men vi lät henne vara ute och när klockan var runt sju började jag ropa på henne men hon kom inte. Hoin brukar i vanliga fall komma när man ropar på henne. Men inte då.. Vi började bli lite oroliga och jag stod även på balkongen och ropade lite senare.. haha och en gång när jag gjorde de kom en kvinna fram och frågade fall vi letade efter våran katt. Hon berättade att hon hade sett henne borta där hon bodde och att hon hade försökt locka henne med sill, men att Amazing bara hade fräst då.

När vi kom en tre gator bort så såg jag henne springa och jag fick jaga henne tillbaka hem.. det var så mörkt så jag kunde bara höra hennes halsband när hon sprang. Till slut fick jag tag på henne och då fräste hon även mot mig.. gulletjejen hade varit med om mycket under dagen.. Hon måste tyckt att det var roligt att få springa fritt men nu får hon allt hålla sig i koppel hädanefter, så mamma och pappa slipper bli oroliga! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar