tisdag 9 november 2010

Snökaos!

Kevin kom och hämtade Oliver senare på eftermiddagen, dom var kvar ett litet tag, och Oliver hade "mullat" så fint. Vilket på rikigt betyder målat men är man 2,5 låter det snarare som mulla ;) Söta lillkillen! Vi busade och hade oss :)

När dem gått hemåt så skulle jag och Älskling åka och träna, just då hade det inte kommit så mycket snö, det var vitt men man såg marken klart och tydligt.. Så vi tog bilen jag tänkte att så mycket mer snö kan det väl inte komma. Allt gick frid och fröjd på ditvägen och i gymmet flöt det på rikigt bra, men vilken chock vi fick när vi kom ut igen runt femsnåret.. Snön bara yrde och man såg inte längre marken. Inte nog med att bilen var helt igentäckt med ett tjockt snölager. Lyckat tänkte vi och det var med nöd och näpe som vi tog oss helskinnade hem. Det var det läskigaste jag någonsin gjort, och jag kan lova att jag var skräckslagen.. Bilen for och det gick inte att svänga. I rondellen hamnade vi på kanten och fick köra ett extra varv för att komma åt rätt håll, vi såg nästan ingenting.. Usch...Usch.. hållde på köra in i en bil eftersom bromsarna bara slirade! Nej det där gör jag aldrig om igen! Undra hur man ska ta sig till jobbet i morgonbitti klcokan halv sex!?

Nu nalkas det god middag. Cornfärs och spagetti :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar