torsdag 2 september 2010

Hemma igen!

Nu har man landat på svensk mark igen då efter en helt fantastisk vecka i Kos, Grekland. Planet landade cirka kvart i två i natt och kylan ilade mot kroppen när vi gick av planet. Inte vana! haha. Var väl hemma runt tre nångång men eftersom jag inte träffat Älskling på en vecka och knappt kunnat prata med honom så vart det inget sova på engång. Så det vart ett få antal timmars sömn innan klockan ringde runt halv åtta. Då var det bara att piggna till och bege mig till skolan. Första lektionen efter sommarlovet. Jag hade missat två lektioner så det kändes lite jobbigt att komma in ny i klassen när de andra redan hade träffat varandra innan. Så allt kändes lite snurrigt sådär och det verkade som att det var mycket att läsa. Men jag är ledig i morgon och i helgen så jag ska ta all min energi till att försöka komma igång med pluggandet. Köpa böcker och komma igång och se hur allting kommer att vara upplagt i höst. Det kommer nog att kännas bättre så fort jag kommit in i det lite bättre.

Efter lektionen träffade jag ElinPelin som var ny student även hon för dagen! Vi tog oss lite lunch på skolan och jag måste säga som jag längtat efter svenk mat!! Åh jag fick äntligen min fisk och kokta potatis som jag tjatat om i flera dagar. Sen åkte jag hem till Älskling och jag kände mig inte riktigt bra, fryser och känner mig dåsig.. vad som hellst men pallar inte bli sjuk igen! Men jag tror att det handlar om omställningen till kylan som kroppen inte är van vid. Så hoppas verkligen att det går över!

Vi har bara legat och myst framför tven hela eftermiddagen så skönt och Älskling så söt med sitt stora plåster på örat och bandage på huvet efter operationen. Så söööt haha, han har inte gått utanför dörren på flera dagar. Men som tur var så hade operationen gått bara bra inga konstigheter, men han har väldigt ont stackars pluttis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar