fredag 17 september 2010

Dagen då farfar Arne begravdes!

Halv sju ringde klockan hemma hos oss i morse och då var det bara att vakna till och hoppa in i duschen och sedan göra sig i ordning för avfärd! Vi skulle till Stockholm, Huddinge kyrka närmare bestämt! Där farfar Arnes begravning skulle hålla till. Strax efter åtta var vi klara haha eller Mange hade fått mig att stressa mig klar, han hade så bråttom iväg eftersom det troligen var mycket trafik ute runt den tiden. Fast väl ute på E4 så var det inte alls så mycket trafik som vi trott.. så resan mot Stockholm rullade på bra och vi kom fram i bra tid ;) Så vi spanade in kyrkan och älskling visade vart pappa låg någonstans innan det var dags för begravningsstunden att börja.. folk droppade in och det vart mycket kramar och hälsningar. Ibland kan det vara ganska jobbigt när det är mycket nya människor och man måste vara trevlig oså, men idag kändes det inte alls jobbigt utan allting flöt på jätte bra och alla va så trevliga så. Dessutom hade jag ju träffat de flesta innan så det kändes bara bra och riktigt roligt att träffa folk som det var flera år sedan jag träffade sist. Begravningen var väldigt fin och efteråt åkte allihopa hem till farfar Arnes lägenhet i Huddinge centrum. Där vi åt Italiensk buffé och efterrätt på det. Det var mycket babbel från alla håll och kanter och det kändes mycket avslappnat och trevligt, eller så trevligt det kan vara efter en begravning! :)

Runt tre drog jag och älskling oss hemåt mot vår Uppsala stad ;) Men tog oss lite stopp på vägen! Stannade till på Eurostop en stund där det vart lite shopping, vi fick oss bland annat ett par varsina gympaskor. Det som var väldigt välbehövligt! När vi väl kom fram till Uppsala stannade vi till på IKEA en snabbis också! Där jag äntligen fick mig mitt vardagsrumsbord. Dock inte det dyra som jag velat ha länge (ett vitt fyrkantigt med glasskiva som man kunde lägga saker i för typ 2000) utan det vart ett billigt svart för 199:-. Även det väldigt välbehövligt eftersom att sen vi köpte nya soffan så har det gamla bordet varit alldeless för stort! Så det har sett lite roligt ut i vårt vardagsrum ett tag men nu ska det inte se så roligt ut längre. Så imorgon har vi moteringsjobb och storstäd står oxå på listan!

Nu har vi ätit middag och väntar på att Idol ska börja. Det är dags för FREDAGSMYYYYS ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar