onsdag 15 september 2010

Onsdag!

Kom hem från jobbet för ett tag sen, igår var min första jobbdag sen före Kos! Alltså inte jobbat på typ tre veckor ganska precis. Så det var ju lite småjobbigt att komma tillbaka speciellt när man varit borta så länge lixom. Men man kommer ju snabbt in i det igen ;) Men lite drygt.. vi har börjat med ett nytt system på jobbet som kallas för Tes. Ett ganska så kompakt system, alltså dom har inte räknat in gångtiden emellan vårdtagarna.. så dagarna är ganska stressiga ändå ju.. fast visst ibland ere ganska lungt. Men igår lixom fick jag jobba över 45 minuter för en grej tog lite längre tid än vad datorn hade räknat.. så de är drygt fan! Men vissa grejer är ju bra med det här systemet men absolut inte allt!! Och på pappret står det att man ska vara hos en person till typ 14,59 när man slutar 15.00 det är helt sjukt tycker jag! Fattar inte hur kommunen tänker ibland eller chefen grrr!!

Nu är jag i alla fall ledig en vecka från jobbet, men har massa plugg istället. Hua! Mange var och köpte en bok till mig idag gullesnutten som jag ska ha läst ut och skrivit om tills på måndag + massa annat bland annat min engelska bok som jag inte öppnat! Känner mig fan en aning stressad! Så kul helg jag har framför mig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar