tisdag 14 december 2010

Tisdag

Nyligen vaknat för andra gången idag. Det ringde nämligen på min mobil ett antal gånger klockan halv sju i morse.. Älskling väkte mig och sa att det var jobbet. Hmm tänkte jag och ringde upp. Såklart hade informationen att jag inte skulle jobba idag kommit fram.. Så typiskt. Men det var ju faktiskt inte mitt fel så :)

Vad händer idag då? Jo först ska jag fixa lite här hemma kanske börja skriva lite julkort om jag orkar! Sen blir det föreläsning i skolan i delurs 4.

Igår då: Jag drog i väg till tåget runt fem och mötte upp Mange, så drog vi till Stockholm. Väl framme vid Götgatan och när vi äntligen hittat rätt lokal så gick vi vidare och letade upp en resturang där vi skulle käka middag. Vi valde en liten mysig resturang på ett hörn som hade väldigt trevlig personal. Det blev fläskfilé med klyftbollar(minns inte vad de egentligen hette) och beasås! Riktigt gott!

Efter middagen var det bara att skynda vidare till Stand upen som vi trodde skulle bestå av hmm jag och namn.. Men han i Idol eftersnack och sen nån Janne och Fatima i Cirkus Möller. Men riktigt så var det ju inte alls. Det började jo mycket riktigt att Özz Nujen kom in och han Janne och yttligare några roliga komiker. Men sen skulle det visa sig att det var nån slags final och in kom 12 stycken vanliga amatörkomiker som tävlade om att vinna ett pris! Vissa var bättre än andra om man säger som så ;) Nej men det var faktiskt roligt det var det! Emellanåt kom flera andra komiker in också och drog några skämt ! :D Så på det stora hela var kvällen mycket lyckad även fast det inte riktigt var som vi hade tänkt oss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar