lördag 4 december 2010

Lördags äventyr!

Nu är Malin skapligt mätt i magen efter en riktigt god middag tillsammans med min Älskling. Det serverades tacos ikväll och det var det riktigt värt!

Drog ju som sagt ut till Dalbyskogarna och hem till min käre vän Semlan tidigare idag! Vi klädde på oss massa kläder (flera lager) och trodde att det skulle hålla värmen. trodde vi ja, det dröjde inte länge innan jag frös om mina tår trots mina tre tjocka lager med strumpor. Men det var bara till att vicka lite lätt på dem ;) För vi skulle ut och rida häst, eller hästar kanske man säger! ;)

Efter våra och hästarnas förberedelser så hjälpte Annica mig upp på hästryggen som tur var så fick jag rida på den minsta hästen alltså inte Emelies. Lite läskigt i början men det gick faktiskt bra. Det var som tur var en riktigt snäll häst! Hästarna fick pulsa runt i snön ute i skogen och i hagarna och jag klarade det, riktigt stolt över mig själv och vi var ute drygt en timme. Det är ju inte var dag som man sitter på en hästrygg minsann.


Men satan så kallt det var! Så det var riktigt skönt när vi väl kom in i värmen igen efter en heldag utomhus bland djuren. När vi var så gott som upptinade så drog vi in till stan och till Ica Maxi där det skulle handlas.

Nu ska det bli riktigt skönt att få lägga sig ner i soffan under en varm filt och tina upp sig lite framför en film ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar