tisdag 5 oktober 2010

Man kan aldrig lita på lönen!

Jag visste det!

Blir galen på jobbet ibland. När jag fick min lönespec så tyckte jag att den inte stämde.. det enda som stod var massa semesterersättningssaker.. o obtillägg och annat skit, ingen timlön. OCh jag visste ju att jag hade jobbat några dagar i augusti i alla fall.. så jag gick in till planeraren och frågade om det verkligen stämde, och hon kollade o ba.. jaa de stämmer och pekade där det stod typ ersättnings bla bla.. oi ba de där är för fyra dagar, du fått lön för. Så klart att jag litar på henne då lixom. Men jag tycker fortfarande att det är märkligt att dom inte skrivit ut antalet timmar jag jobbar och vad jag tjänar i timmen som dom alltid brukar göra i lönespecen. Så jag räknar ihop mina timmar jag jobbat och jämför med vad jag fick på lönespecen och såklart att det inte stämmer.. fattas typ över tusen spen med det som hon sa var min lön. Så jag ringer till lönekontoret och frågar om jag har fått någon timlön eller inte. Hon säger att jag inte har fått det och då blir jag ju tvungnen att ringa upp till jobbet igen.. hon säger att hon ska kolla upp det och återkomma till mig.

Jag ringde för en vecka sen, och ingen hade ringt tillbaka, så jag ringde nu. Det första hon säger när hon hör min röst ba: Justja dig skulle jag ju ringa til.. haha jaaa tänker jag! Men som tur var så hade hon i alla fall fixat det och det var som jag trodde jag hade ju inte alls fått någon lön! Ska man jobba gratis eller?? NEJ TACK ! Även om det inte är mycket pengar men det handlade ändå om fyra arbetsdagar, och de vill jag absolut ha betalt för!

Så nu kommer jag få vänta tills nästa lön innan jag får pengarna, blir så less varför de aldrig ska stämma.. Så hoppas verkligen att hon har skrivit ner rätt timmar så att det inte blir fel igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar