onsdag 11 augusti 2010

Beslutsångest


Sitter och funderar och vet inte riktigt hur jag ska göra..



För ett och ett halvt år sedan gick jag en inredningskurs i Stockholm, den var inte riktigt upp till förväntan eftersom den kostade så pass mycket, så vi, nästan alla i "klassen" klagade på kursen och det slutade därför med att vi fick en tillgodokurs. Som vi skulle kunna använda på skolan framtill årskiftet nu 2010. Jag skulle egentligen tagit en kurs redan i våras men avstod eftersom jag trodde att det skulle bli för mycket med universitetsstudierna plus jobb samtidigt. Läget är ju tyvärr detsamma nu i höst men det här är sista chansen jag har på mig..

Jag har kollat upp två kurser och står tror jag i kö på ena. Den kursen är en heminrednings kurs på nio gånger totalt, på tordagskvällar med start den 30 september. Vad jag inte sa så har dom också bytt lokaler och den här ligger ganska så i närheten där jag gick sist, så det är ju ganska så stor chans att jag hittar och det är inte så svårt att ta sig för mig. Men frågan är om jag kommer att ha tid med både detta, universitetsstudierna och även jobb?

Den andra kursen är en Home stagning kurs på totalt 4 gånger, på tisdagskvällarna med start den 2 november, den låg på söder tror jag och vad jag kan tänka mig kommer det att bli lite längre i pendlingsträcka.

Sååå svårt vet verkligen inte vilken jag ska välja, om ni har tips snälla hjälp mig då! För jag måste ju kontakta dem på Studiefrämjandet snarast eftersom hela sommaren har gått och jag har inte svarat om jag vill behålla platsen eller inte.

2 kommentarer:

  1. Passa på att gå! En gång i veckan har du tid med :) och eftersom de är gratis så är de ju bara hoppa av om du ändrar dig!

    Men vad kommer du läsa nu i höst på universitetet då?

    <3

    SvaraRadera
  2. Åhh haha Heej äntligen en kommentar ;) hihi<3

    Jo jag hade tänkt att gå på nån kurs men frågan är vilken av dem.. :/

    Jag kom in på mitt första handsval, barn och ungdomsvetenskap! Tror faktiskt att det kan bli ganska intressant ;)

    <3

    SvaraRadera