torsdag 13 oktober 2011

Igår..

Igår glömde jag totalt bort att uppdatera då jag hade fullt upp hela dagen. Sorry!

Runt elva drog jag till Upplands motor där jag skulle lämna bilen på reparation. Det var det högra bältet i bak som inte fungerade för att det hade kommit skit i det på nått konstigt vis. Så när jag ringde och frågade vad det kunde gå på så sa han som jag pratade med runt en tusenlapp som max. Men så när jag hade virrat runt där på den hyperstora parkeringen och tillslut hittat rätt så får jag ett papper på 1637:-.. Å jag frågar naturligtvis han i kassan men han säger ju inget annat än att de kan kosta så mycket om man blir tvungen att byta hela bältet och om det inte fungerar att bara blåsa ut smutsen ur bältet. Så det fanns ju inte så mycket att göra för min del kände jag.. Det var ju bara att bita i det sura äpplet och hålla tummarna på att det räckte med att blåsa ur smutsen ur bältet.

Så jag tog bussen tillbaka till stan och böt sen buss upp till skolan där jag hade föreläsning mellan 12-14. Alltså gubben har då en förmåga att prata och dra ut på saker och ting (läraren alltså)!! För det första fick vi ingen rast !! Å till råga på de så skulle han dra ut på sin föreläsning, han slutade då aldrig prata..! Folk började ju röra på sig och började prata högt innan han hade avslutat sin föreläsning haha. Men va fan! Han får ju faktiskt skylla sig själv tycker jag.

Sen traskade jag ner på stan igen och gymmade en sväng på Actic innan jag gick hem. Hade ju egentligen tänkt att jag skulle hämta bilen på engång efter träningen för den skulle vara klar senast klockan 16. Meeen så ringde de från Upplands motor och säger hmm ja jag fattade faktiskt inte alls, men någonting med att mitt bälteslås sitter fast med plastclips och att de kommer att gå sönder vid demonterin och att de inte hade några hemma utan att de skulle få in de i morgon (idag alltså). Som dessutom skulle kosta extra!! Alltså nu låter jag som en riktigt snåljåp jag vet, vilket jag egentligen inte är men blir faktiskt irriterad när de säger ett pris så ska det behöva bli dubbelt så dyrt !! :S Det skulle inte förvåna mig heller om de tar extra för att de var tvugna att behålla bilen tills idag oxå..! Då jäklar kommer jag ryka hahaah!! ;)

Ja så alltså gick jag hem i stället och inväntade att syster skulle komma och hjälpa mig med att göra smörgås tårta tills idag! De va mycket lättare än vad jag föreställt mig att de skulle vara. Ibland är jag riktigt tacksam för att jag har en kock till syster! ;) TACK SNÄLLA DU FÖR HJÄLPEN ! När det var färdigt så var det dax för städning. Jag och Mange hjälptes åt och det gick snabbare än vanligt, haha kanske för att vi inte riktigt var lika noga. Men nu känns det i alla fall lite bättre än innan då det såg förjävligt ut! Resten av kvällen tillbringades i soffan framför Bonde söker fru och en film efter det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar