tisdag 15 februari 2011

Bil till Huddinge - Inte utan lincer

Okej, jag erkänner! Lincerna fick sitta kvar tills nu. Kände att jag inte kunde ta ur dom precis innan jag skulle sätta mig i bilen och köra till Stockholm. Då ville jag helst se hundra procent på ögonen! Eftersom glasögonens styrka som sagt inte riktigt är helt perfekta.

Nu på eftermiddan/ kvällen har jag och Älskling vart ute och svängt i storstan! Snabba ryck vart det och nu befinner sig vår lilla älsklingtjej i Huddinge hemma hos en hankisse. Hon började ju löpa igår, vilket var typ ett år sen sist. Så därför vart det snabba ryck och vi fick napp på engång! Så därför packa vi in hela family i bilen och drog till Huddinge och träffade kattkillen som såg precis ut som Amazing (bortsett från att han var lite ljusare än Amazing). Så vi lämnade henne där och ska hämta henne igen på torsdag så får vi se om det blir nått denna gång! ;) Spännande!!

Jag vart lite orolig när de först träffades eftersom Amazing började fräsa åt katten med hon var ändå väldigt nyfiken på honom. Hon visade på engång vem som bestämde hhaah medan han drog sig tillbaka.. Men tydligen så var det så det gick till i parningsakten så jag skulle inte oroa mig sa dom! =)

Vi har ju sagt att vi ska ta kattungar på Amazing ändå sedan vi hämtade henne som liten kattunge! Men det har inte blivit av än eftersom vi inte vetat riktigt hur vi skulle gå tillväga osv.. Men nu så, vart det riktigt snabba ryck! Vi kände väl att det var dax lixom eftersom hon redan är snart två år och hon bara löper på våren så om vi inte tar nåra nu, så får hon ju vänta tills nästa vår och då är hon tre år. Så vi var oxå oroliga att hon blir för gammal. Sen så vill vi oxå göra det så tidigt som möjligt eftersom att man vill ju sälja kattungarna på våren/ sommaren.. Helst inte på hösten då de flesta antagligen vill ha kattungar på sommaren!

Så HOPPAS HOPPAS att det blir nått ;) Myyys med massa små Amazing :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar