söndag 30 januari 2011

Sjukling

Vaknade imorse av att halsen brände värre än någonsin, varje försök till att svälja kändes som en mardröm. Jag fattade ju direkt att det var halsfluss på ingång eftersom jag haft halsont i flera dagar nu utan att det gått över. Så vi åkte iväg till närakuten och där fick man ju vänta som vanligt hur länge som helst. Men tillslut fick jag komma in och feber hade man ju också, så typiskt och positivt halsprov vad annars?!

Men det förjävliga var ju att jag inte fick ut recept på penicilin på engång utan jag fick en ny tid och måste åka tillbaka klockan 16,30 för att träffa en läkare som kan skriva ut recept. Helt sinnessjukt! Så då måste jag betala yttligare 140 kronor för att få träffa en läkare, utöver de 80 kronorna som man betalade för att enbart få göra ett litet halsprovbara, sen måste jag åka upp till Akis för att ens kunna hämta ut pencilin! Eftersom att det är söndag och det är stängt på alla vanliga apotek. Så jäkla omständigt allting ska vara för att få en ynka liten kur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar