tisdag 25 januari 2011

Besiktning på bilen

Tyvärr så var jag ju tvungen att smita en timme tidigare från föreläsningen pågrund av att vi hade besiktningstid klockan 15,40. Så jag hämtade upp Mange på hans skola och så åkte vi och tankade och lite dylikt innan vi begav oss mot Bilprovningen.

Så nervös jag var! Haha jag har ju aldrig besiktat en bil förut som ni kanske vet och när jag såg skylten innan vi skulle köra in om att ta fram varningstriangeln så började mitt hjärta att dunka! Inte visste jag att man var tvungen att ha en sån, haha och jag som haft körkort i över ett år vid det här laget och varit bilägare i snart ett år oxå för den delen! Hahaha skratta om ni vill men så är i alla fall fallet. Vi körde i alla fall in bilen och jag åkte inte ner i hålet haha ;) Sen gick vi ur och glodde nervöst medans gubben gick runt och spanade in min lilla pärla.

När allting tillslut var klart så fick vi vår lilla lapp och vi fick två stycken anmärkningar men inget så allvarligt så att vi var tvugna att komma tillbaka som tur var! Det var ju dels varnings triangeln då och sen var det skyltlyktan som var ur funktion. Så nu har vi en månad på oss att fixa det innan vi får böter av farbror polis. En riktig lättnad faktiskt, jag som aldrig trodde att den skulle gå igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar