tisdag 25 januari 2011

Första dagen i skolan

Som jag skrev tidigare idag så var det min första dag i skolan idag. Jag kom dit och virrade såklart runt i hopp om att hitta rätt lokal som vi skulle vara i. Till min lycka så mötte jag Kerstin som jag läste med förra terminen och det visade sig att hon också skulle läsa B kursen. Så vi hittade tillslut rätt rum som vi skulle vara i och det visade sig att vi vart totalt tre stycken men att en då fattades. Så en liten klass kan man väl lugnt säga! Men å andra sidan kanske det kan vara skönt för en termin sådär det återstår väl att se. Jag trodde att det skulle vara ett seminarium men det visade sig att det skulle komma en kvinna och föreläsa för oss från Stockholms universitet.

Jag hade ju inte rikigt fattat vad hela den här delkursen skulle handla om innan jag kom till skolan men när föreläsaren började prata så insåg jag fort hur intressant det skulle bli. Hon pratade om precis det som jag skulle vilja jobba med! Alltså barn och ungdomar som har hamnat snett i samhället och har blivit placerade på olika sätt. Exakt det som jag har tänkt att jag skulle vilja arbeta med i framtiden. Så jag tror att jag har kommit helt rätt, jag som var så osäker innan och hellre ville läsa Sociologi A. Men det kommer jag ju kunna läsa en annan termin! För det är oxå ett ämne som jag tycker verkar jätte intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar